piątek, 13 września 2013

Vendredi, le treizième.

Hejo,
mamy 13 w piątek.
Obchodzimy:
- dzień programisty,
- dzień kolejarza,

Raczej nudno. Ale nie dla fanek One Direction. I czarownic.
Nasz kochany Nialler ma dzisiaj 20 urodziny. I tu się nie rozpisuję, bo zanudzę.

Napiszę za to trochę mitów (lub faktów) o tym dniu.

- wiele szpitali nie ma sal o numerze 13. Tak samo z budynkami. Czasami nie zapisuje się 13 piętra.
- jeden z okrętów brytyjskiej Marynarki Wojennej został nazwany "Piątek 13". Po wyruszeniu statku w dziewiczą podróż w piątek 13, słuch po nim zaginął ...
- strach przed tym dniem ma własną nazwę. Uwaga. Paraskewidekatriafobia. No nieźle.

- "Zdaniem numerologów, pechowość trzynastki wynika z tego, że znajduje się po … dwunastce. A dwunastka jest uważana przez numerologów za liczbę kompletną, doskonałą - w roku jest 12 miesięcy, mamy 12 znaków zodiaku, na Olimpie mieszkało 12 bóstw, Herkules musiał wykonać 12 prac, w Izraelu żyło 12 plemion, a Jezus miał 12 Apostołów "

No na prawdę nieźle ... Mam w dzienniku numer 12. Urodziłam się w grudniu. Jestem 12 dziewczyną w klasie. Tego jest więcej ..
Jeszcze sobie coś pomyślę. ..

- W Grecji, Rumunii i Hiszpanii za pechowy jest uznawany wtorek trzynastego, zaś we Włoszech piątek siedemnastego ...


No cóż. Można wierzyć, można nie wierzyć. Dla mnie ten dzień jest dosyć magiczny, choć nie w tym roku ...

Dzięki za przeczytanie :3


Tak na pocieszenie xD



6 komentarzy:

  1. Czy ja wiem czy aż tak pechowy? Sorka ale liczbami doskonałymi są 12 i według Bibli 77 . =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem ;) Akurat na numerologii się znam. I jeśli to ty, Szymon, to nie wiem skąd masz linka do bloga ... Suba mi daj ;)

      Usuń
  2. haha, ja tam nie wierze w te wszystkie szczesliwe i nieszczesliwe liczby ;p

    kom za kom? Aprilen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem to bajka dla dzieci.

    Jak będziesz miała czas to zajrzyj do mnie:
    http://whatyouwantwiththis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam nie wieże ze piatek 13 jest dniem pechowym i wgl. :D

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie wierzę w piątek 13 :p

    OdpowiedzUsuń